Välkomna till vår värld!

lördag 24 september 2011

Tävling, Lunds BK 2011-09-18

Inför denna tävling kändes allt rätt. Jag vet inte vad det var men jag hade liksom på känn att det är idag vi tar hem vårt första förstapris. Tji fick jag!

Platsliggande: 10 p. Hon låg fint och stabilt, trots störning av andra hundar. Jag var faktiskt aldrig riktigt nervös (som jag brukar vara).
Tandvisning: 10 p. Twizzt gillade domaren helt enkelt.
Linförighet: 7,5 p. Det var här jag insåg att den där känslan om ett förstapris, som jag haft, inte stämde överens med verkligheten. Twizzt lät sig påverkas av störningsmoment utanför plan och då föll jag ihop lite, tyvärr. Hade kunnat vara ett bättre stöd. Linförighet ska tränas!
Läggande: 0 p. Trots mycket träning tyckte Twizzt inte att ett läggande under gång var vad hon ville göra denna dag. Riktigt störigt och jag känner lite hopplöshet inför detta moment.
Inkallande: 9 p. Riktigt bra fart men snett sitt.
Ställande: 7 p. Gick för många steg för full pott helt enkelt.
Apportering: 0 p. Avstod.
Hopp över hinder: 8,5 p. Fint hopp, inget att direkt klaga över förutom ett snett sitt.
Helhetsintryck: 8,5 p. Något okoncentrerat tyckte domaren. Jag håller med!
Summa: 143, 5 p.

Eftersom linförigheten inte gick så bra så tappade jag lite fokus. Kan vara mitt fel men jag tror också att Twizzt har tröttnat på att harva runt i Lp1. Någon tävling till blir det i år så får vi hoppas att hon är mer taggad inför nästa säsong.

Må väl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar