Välkomna till vår värld!

torsdag 15 september 2011

Tävling, Sofiero 2011-09-11

I söndags var det dags för tävling. Denna gång på Sofiero. Det var ju utstställning samtidigt. Tyckte det skulle vara lärorikt att tävla när det var så mycket folk. Vanligtvis när det är lydnadstävlingar så är det ju endast närmast sörjande som är där. Jag trodde det skulle gå riktigt dåligt eftersom Twizzt fick panik vid veterinärbesiktningen. Det vimlade av bjäbbiga hundar och skrangliga vagnar/burar. Hon är ju van vid sådant men det var ovanligt mycket denna dag. Som tur var släppte hon detta ganska snabbt och gjorde faktiskt bra ifrån sig. Resultatet blev följande:

Platsliggande: 8 p. Vred på huvudet en hel del men kroppen låg pall. Tyvärr satte hon inte sig upp direkt vid mitt kommando vilket drog av två poäng.
Tandvisning: 10 p. Domaren skötte detta riktigt bra, vilket gjorde Twizzt trygg.
Linförighet: 8,5 p. Twizzt var inte riktigt med i början. Detta är ett moment vi ska träna mer på. Brukade vara bättre förr så vi ska nå dit igen.
Läggande: 0 p. Hon lade sig inte men jag tror att det är mitt fel eftersom jag gjorde ett alldeles för kraftigt dubbelkommando. Från och med nu är det slut med det.
Inkallande: 9 p. Snyggt av Twizzt men tyvärr studsade hon på mig.
Ställande: 7,5. Hon ställde sig men inte snabbt hon för full pott. Hon är lite seg i detta moment.
Apportering: 0 p. Avstod
Hopp över hinder: 9 p. Likdant som på inkallande. Snyggt men studs på mig.
Helhetsintryck: 9 p. Är riktigt nöjd med detta poäng. Ett poängs avdrag på grund av Twizzts studsande.
Summa: 144, 5 p.

Om hon satt sig direkt på platsen och lagt sig på läggandet så hade vi haft ett förstapris. Det är lätt att använda ordet "om" men jag är hursomhelst nöjd med dagen och vårt resultat. Det kändes bra helt enkelt.

Mål väl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar