Välkomna till vår värld!

lördag 1 oktober 2011

R.I.P. Nahla

Det är med stor sorg jag här skriver om Nahla, min vän Annas första faraohund, som igår sade hejdå till vår värld för att ta plats i hundhimmeln. Efter många månader med veterinärbesök och oro blev det ett akut besök på Djursjukhuset igår, som ledde till att Nahla fick somna in.
Jag är inte bara ledsen över att Anna misst sin prinsessa (Nahla var en äkta sådan) utan jag är även ledsen för min egen skull. Nahla tillhörde min lilla skara av favorithundar. Hon hade sina egenheter, som både underhöll och ifrågasattes, men det var en hund med mycket pondus. Hon var äkta vara, inget annat. Jag kommer ihåg när jag hade min schäferhane (Sluggo). Hon bara tittade på honom och han gick sin väg, han vågade inget annat. Nahla skulle aldrig göra något men hundar visste att det var hon som bestämde. Fräckt att se eftersom hon samtidigt var en prinsessa, alltså ingen tuffing.
Twizzt och Stella avgudade Nahla. De kommer sakna henne på våra promenader och turer till rastgården. Nahla var Twizzts idol. Twizzt skulle aldrig ifrågasätta Nahla. Kan bero på att Twizzt också är en prinsessa (som borde lära sig lite av Nahlas beteende), vem vet? Röda flocken har i alla fall blivit av med en medlem, de har faktiskt misst sin ledare. Prinsessrollen kan Twizzt ta över men just ledarrollen är svår att ersätta. Ska det bli KleptomanZäta, Bitska Twizzt eller Stella the Whimp som tar över kronan? Det återstår att se men vad vi vet nu är att Nahla har det bra där hon är nu även om hon är här förevigt saknad.


Nahla var, bland annat, Svensk Lure Cursing-champion.
Foto: Anna Grevin

Underbart söta Nahla.
Foto: Anna Grevin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar