Välkomna till vår värld!

måndag 5 september 2011

Höstens planer och framtidsmål

Efter mycket begrundande har jag nu bestämt mig hur jag vill att min hundhöst ska se ut. Jag har bland annat bestämt mig för att gå en lydnadskurs med Stella. Dessutom har jag kommit med i brukshundsklubbens sökträningsgrupp, vilket betyder att i alla fall en dag/helg, nästan varje helg, hela hösten ska jag och Stella ut och träna sök. Målet med sökträningen kanske inte är att tävla i det utan jag vill träna det för att öka Stellas självförtroende. Mitt framtidsmål med Stella är i vilket fall att tävla i lydnad, med start till våren.

Gällande Twizzt så har jag bestämt mig för att inte gå någon kurs men ska träna på egen hand, tillsammans med träningskompisar. Mitt mål med Twizzt är att få ett LP1 på henne så fler tävlingar för henne blir det i höst.

Några utställningar innan jul blir det inte. Som meddelat innan tar jag en paus med Stella och Twizzt har för tillfället obefintlig päls.

Höstens utmaningar skriver jag om under tidens gång...

Må väl

Stella tyckte det skulle vara kul att ta en promenad alldeles själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar