Välkomna till vår värld!

måndag 12 september 2011

Sökhunden Stella

I lördags var jag och Stella på vår första sökträning med träningsgruppen på vår klubb. Jag tror att detta kan bli riktigt bra. Det syntes tydligt att Stella trivdes med att springa lös i skogen och jobba. Att hon sedan överöses med godis och lek gör henne ingenting. Sökträningen kan bli riktigt bra för hennes självförtroende. Det var till och med så kul att jag längtar till nästa gång, trots att jag får kämpa med min ormskräck. Ja, man ligger ju mitt ute i skogen, bland löv och stenar...

Må väl

PS. Jag vill även tillägga att de andra tyckte hon var duktig och att jag skulle satsa på att tävla. Stolt Petra!

2 kommentarer:

  1. Och jag är stolt över er båda! :)

    SvaraRadera
  2. Men härligt med en till sökhund i kenneln:-) Visst är det kul,men orm ja det kunde vi gott vara utan:-(
    Lycka till Monica Tolla o Busan

    SvaraRadera