Välkomna till vår värld!

onsdag 21 mars 2012

Malmö Int, Lydnad 18/3

I söndags var det då dags för min och Twizzts stora dag på Malmö internationella hundutställning, där vi både tävlade lydnad och visade upp oss i utställningsringen och det blev en lyckad dag. Detta inlägg kommer handla om lydnaden (utställningen kommer i ett senare inlägg).

Det var mycket liv och mycket hundar och människor, vilket gjorde mig lite extra nervös. Speciellt inför platsliggningen. Men Twizzt visade sig arbeta bra under press. Hon var faktiskt rena stjärnan.

Platsliggning: 10 p. Lite snus men hon låg pall. Jag är alltid nervös inför detta moment men Twizzt är faktiskt säker. Denna gång var det människor och hundar en meter bakom, ändå låg hon. Duktig Twizzt!
Tandvisning: 10 p. Hon lutade sig mot mig men det var inga problem.
Linförighet: 8,5 p. Som vanligt hängde hon inte med vid första halten. Annars gick hon mycket bra. Det är enbart mitt fel att vi inte fick högre men jag är nöjd.
Läggande: 0 p. Jag tyckte mig se att hon ryckte till men nej, när jag vände mig om stod och och tittade undrande på mig. Det måste vara något jag gör som gör att hon inte lägger sig på tävling (börjar bli bättre på träning  nu nämligen).
Inkallning: 9 p. Snyggt, snabbt och med studs. Nog enda anledningen till att vi inte fick en 10:a.
Ställande: 8,5 p. Enligt domaren gjorde jag ett DK och Anna sa att jag gjorde en rörelse. Inget jag brukar göra (tror jag).
Aport: 0 p. Avstod.
Hopp över hinder: 10 p. Snyggt helt enkelt. Lite snett sitt.
Helhetsintryck: 10 p. Mycket nöjd!
Summa: 157, 5 p.

Visst, domaren hade nog miljön i åtanke när han bedömde men det struntar jag i för jag är väldigt nöjd. Hon gick så här bra. 157, 5 poäng är faktiskt vårt rekord. Jag vet att jag brukar säga att om hon bara lagt sig så...Men denna gång är det extra irriterande. 2,5 poäng ifrån det efterlängtade förstapriset. Jaja, vi närmar oss och Twizzt var en riktig stjärna och jag är stolt!

Må väl













2 kommentarer:

  1. Aaahhh så fiiint! Bestäm dig nu att nästa gång SKA Twizzt lägga sig. Hon kan ju, men kan du :)

    SvaraRadera
  2. Ni var superduktiga! Så himla fin kontakt!
    kram

    SvaraRadera