Välkomna till vår värld!

tisdag 6 mars 2012

Anmäld och klar

Oj, vad mycket tankeverksamhet det har gått åt, åt att komma på vad jag jag ska göra med Twizzt och Stella 2012. Det var kursinskrivning på klubben i söndags och in i det sista gick jag och vände och vred mina tankar. När jag väl kom till klubben föll allt på plats och så här kommer våren se ut:

Twizzt ska jag chansa på en gång till så ännu en tävlingslydnadskurs blir det men denna gång tror jag att det kan bli riktigt bra. Det är två tjejer från sökgruppen som håller i kursen och jag har förtroende för bådas kunskap och engagemang. Detta betyder att jag och Twizzt får anmäla oss till lite tävlingar i vår så att vi kan få det där förbaskade Lp1.

Stella ska få prova på rallylydnad. Jag tror inte, trots att hon har lugnat ner sig lite, att hon är redo för lydnaden. Hon är helt enkelt alldeles för förarbunden. Därför tänkte jag att rallylydnad skulle passa då det är riktigt bra kontaktträning och inte lika kravfyllt som lydnaden. Vår instruktör är väldigt kunnig på just detta område med kontakt och aktivering.

Och söket då? Det väntar jag lite med eftersom Stella är under utredning för sina magproblem. Tänker att om det är stressmage så är det inte bra att träna sök eftersom Stella blir väldigt exalterad av det. Dessutom är helgerna upptagna av andra hundaktiviteter såsom utställningar och tävlingar. Detta betyder inte att jag inte börjar igen men just nu ligger sökträningen på is.

Nya möjligheter och nya (och gamla) mål!

Må väl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar