Välkomna till vår värld!

måndag 30 januari 2012

Sök eller inte sök - det är frågan

Ska jag och Stella fortsätta på söket eller inte? Än så länge, detta året, har vi inte varit med. Det har varit av olika anledningar. Det var meningen att vi skulle ta oss till skogen i söndags men Stella kräktes och jag valde att vi skulle stanna hemma. Stella är orolig i magen. Får nog ta henne till veterinären för att kolla vad det kan vara. Eller så borde jag kanske börja med en matdagbok som Anna föreslog. Någonting måste i alla fall göras för hennes mage är arg.
Tillbaka till funderingar kring söket: En anledning till varför jag vacklar är för att Stella, under denna tid utan träning, har varit lugnare och mer harmonisk. Det är fortfarande "full fart framåt och livet leker attityd" men hon är inte lika nervös. Samtidigt behöver hon söket för att förstå att människor är snälla varelser som inte har som mål att skada henne på något vis.
Jag vill ju göra saker som mina hundar tycker är kul och om Stella hade fått välja hade hon velat vara i skogen och leta människor (och få godis, lek och kel) dagligen men är det det bästa för hennes mentala hälsa? Det är ju det jag funderar på.
Tips någon?

Må väl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar