Välkomna till vår värld!

söndag 22 januari 2012

Motivation sökes

Att hitta motivation för att träna och satsa på hundarna detta år är svårt. Jag satsade fullt ut förra året och inget gick som det skulle. Är det lönt?
Twizzt ska ställas ut, det är säkert men ska jag verkligen gå kurser och satsa på lydnaden? Kommer vi nå vårt (läs mitt) mål? Ska jag börja träna agility igen för att det helt enkelt är buskul?
Ska Stella få ett år till på sig att mogna eller ska hon börja tränas? Är tiden som jag lägger på söket värd att prioriteras?
Just nu njuter jag av att ha två sällskapshundar att mysa i soffan och gå långa promenader med men snart är det dags för att mig bestämma hur året ska bli. Trodde jag hade en plan men är det hjärtat eller huvudet som lade upp den?

Må väl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar