Välkomna till vår värld!

onsdag 19 oktober 2011

Träna apportering

Jag var på lydnadskursen med Stella igår. Det har blivit lite ångestladdat att gå dit eftersom Stella känner sig otrygg och därmed inte gör vad hon ska. MEN igår gick det lysande. Hon har aldrig gått så bra på linförigheten och platsen gick också bra. Passade på att även träna lite passitivitet (vilket Stella behöver) och hon visade att hon kan slappna av trots att andra hundar arbetar runt om henne. Däremot skulle vi även träna apportering. Mitt hatmoment. Jag gillar det inte alls och jag smittar väl av mig till hundarna. Eftersom Twizzt är lite knepig i detta moment så har det blivit ångest för mig. Stella visar ett tydligt bärintresse men just apportbocken är inte så rolig. Hur gör man en träpinne rolig? Någon som vet?
Ikväll är det dags för träning med träningskompisar...

Må väl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar