Välkomna till vår värld!

torsdag 13 oktober 2011

Stellas funktionsbeskrivning

Förra söndagen, den 2 oktober, var vi iväg på Funktionsbeskrivning med Stella. Jag blev glatt överraskad över Stellas insats. Hon var fokuserad och visade framåtanda, vilket jag redan visste att hon har men jag stod ändå chockad när hon, utan någon som helst tvekan, hoppade ut i sjön och simmade ut för att ta dummyn. Hennes största problem var att hon inte kunde se en annan hund jobba, vilket jag måste träna bort. Inte för att jag ska använda henne i jakt, utan för att hon generellt måste bli lugnare i sammanhang då det finns andra hundar omkring henne som arbetar. Hom måste helt enkelt lära sig att koppla av.
I alla fall, för att sammanfatta, Stella var riktigt duktig och jag är en stolt Petra!

Må väl

Träna lite grepp ska göras men hon hämtade dummyn utan problem.

Stella arbetar, och är koncentrerad.

Full fart i skogen.

Död fågel? Nja, lite intressant i alla fall...

Wooohooo!

Duktiga Stella!

Kanske inte världens bästa simteknik men hon gör det som ska göras.

Stella med syster Kira (vänster) och bror Sixten (höger).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar