Välkomna till vår värld!

torsdag 11 oktober 2012

Träningsångest och tävlingsinstikt

I tisdags var jag äntligen på träning igen (träningsgruppen i lydnad) efter några veckors uppehåll. Har bestämt mig att inte tävla lydnad något mer i år och därför är det svårmotiverat ibland att gå på träningarna. I tisdags fick jag träna med två mycket rutinerade ekipage och som vanligt var det väldigt givande. För tillfället lider jag av träningsångest (gällande lydnaden) då Twizzt och jag inte är riktigt synkade. L och R menade på att jag helt enkelt måste tro mer på mig själv och min hund, att jag faktiskt kan och att Twizzt är en bra hund. De tyckte även att jag skulle planera min träning mer i detalj, något som jag vet att jag är dålig på.

Igår var det medlemsmöte på klubben och då visade det sig vilken tävlingsinstikt vårt rallygäng har. Min plan för året är att klara nybörjarklassen och sedan ta fortsättning nästa år (om jag inte varit gravid hade jag kört fortsättning redan i år) men igår kom vi på att den som har flest "pluppar" får ett pris (fin pokal) på årsmötet och då kanske man ska ut på lite fler tävlingar ;). Sedan hägrar ju klubbmästartiteln också (ännu finare pokal)...

Må väl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar