Välkomna till vår värld!

söndag 30 december 2012

2012 - ett riktigt hundår

2012 har varit ett riktigt träningsår, i alla fall för mig och Twizzt. Vi började med lydnadskurs, där vi fick en massa nya träningstips, och fick sedan plats i träningsgruppen. Eftersom jag blev gravid blev inte hösten så aktiv gällande lydnaden men det tar vi igen till våren. Tävlingsmässigt blev det tyvärr inte så mycket. Har ingen direkt förklaring till det men jag tror det handlade om att jag kände att jag och Twizzt behövde en nystart. Vi gick i samma fotspår på tävlingar, trots att det gick mycket bättre på träningarna. Hoppas vi hittar ny energi för denna dicsiplin 2013.

I våras började jag en rallylydnadskurs med Stella. En dicsiplin som jag tror passar en hund som Stella men jag hade inte, inte just då i alla fall, tålamod att träna Stella. Det krävs nämligen mycket tålamod och lugn. Istället såg jag en chans att än en gång testa rally med Twizzt. Fick en plats i träningsgruppen och kände behörighet direkt. Ett mycket trevligt gäng. Detta resulterade i att jag och Twizzt visade oss på tävlingsbanorna med mycket goda resultat. Fixade uppflyttning till Fortsättningsklassen på tre försök, alla över 90 poäng. Eftersom jag är gravid bestämde jag mig för att träna inför nästa klass nästa år.

Sambo började lydnadskurs med Stella, vilket gick riktigt bra. Han är nu kaxig och menar på att han och Stella fixar Lp1 innan jag och Twizzt. Det återstår att se...

Förövrigt var jag även hjälptränare på en rallykurs. En riktigt bra erfarenhet...

I vilket fall som helst har jag och Twizzt redan fixat en titel, RLD-N.

Nästa års planer kommer i print i dagarna. Tills dess vill jag önska er ett riktigt gott 2013. Jag önskar er alla all lycka!

Må väl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar