Välkomna till vår värld!

söndag 4 december 2011

Tävling, Veberöd 2011-12-04

Så nära men ändå så långt ifrån. Har känt det förut men så nära som vi var idag har vi aldrig varit. Förstapriset är runt hörnet...

Platsliggande: 10 p. Kändes bra, som vanligt. Orolig men ändå säker på min hund. Lite orolig över en ung Goldenhane bredvid men det var inga problem.
Tandvisning: 10 p. Twizzt har visat sig säker på detta moment. Tackar vi för!
Linförighet: 8 p. Hon var inte med mig vid första halten (brukar vara så) och något snett sitt men annars hade hon full koll på vad som skulle göras. Kändes super!
Läggande: 0 p. Detta förbannade moment! Detta aber! Trots DK stod hon och undrade vad det var hon skulle göra. Retsamt! Träna, träna, träna!
Inkallande: 9,5 p. Snabbt och snyggt! Hon studsar på mig vid ingången men det struntar jag i för hon har sådan bra fart så det väger upp (tycker jag).
Ställande: 9 p. Var lite nervös eftersom jag ändrat kommando från "stå" till "stanna" men jag hade inte behövt vara nervös. Något litet steg men ännu ett bra moment av Twizzt.
Apportering: 0 p. Avstod!
Hopp över hinder: 9 p. Studs på mig vid ingång, annars perfekt!
Helhetsintryck: 10 p. STOLT!
Summa: 155, 5 p.

Alltså var jag 4,5 poäng från mitt första förstapris. Irriterande men samtidigt sporrar det mig för Twizzt var riktigt duktig idag. Full koncentration! Jag mutade henne med kassler innan och det är något jag ska fortsätta med. Kassler is da shit! Sambo fotade så vi hoppas på några bilder här snart. En riktigt glad ägare till Twizzt är jag idag...

Må väl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar