Välkomna till vår värld!

söndag 21 augusti 2011

Tävling Tollarps BK, 2011-08-21

Idag var jag och Twizzt på Tollarps BK för att försöka nå vårt första förstapris i lydnadsklass 1. Så bra gick det tyvärr inte. Jag gjorde mina fel och Twizzt var inte riktigt med hela tiden. Det är sådant som händer men jag känner mig lite nere då jag tycker att vi borde ha nått 160 poäng nu.

Så här såg det ut:

Platsliggande: 10 p. Det kändes bra. Inget att kommentera. Jag är ju alltid nervös så att jag knappt kan stå upp trots att hon är mer eller mindre hundraprocentig i detta moment.
Tandvisning: 9 p. Twizzt ryggade lite men var tillgänglig och ville trots allt fram.
Linförighet: 8.5 p. Här var varken jag eller Twizzt riktigt med. Jag kände efteråt att jag inte gav henne tillräckligt med stöd.
Läggande: 5 p. Det var längesedan Twizzt lade sig på tävling så jag är glad att hon gjorde det. Jag gjorde ett kraftigt DK men hellre det och att hon lägger sig.
Inkallande: 9 p. Nästan felfritt. Gjorde tyvärr en liten loop som drog ner poängen. Men det är inte så konstigt. Det är full fart framåt, blir svårt för henne att stanna.
Ställande: 6 p. Vi brukar få bättre poäng här. Tyvärr hände något utanför plan precis innan jag skulle ställa henne så hon var inte så koncentrerad. Borde haft is i magen och väntat att kommendera tills jag fått tillbaka kontakten.
Apportering: 0 p. Avstod.
Hopp över hinder: 0 p. Vet inte vad som hände. För första gången sprang hon runt hindret. Tror det var mitt fel. Skulle nog ha tagit bort en bräda.
Helhetsintryck: 7 p. Nog vårt sämsta helhetsintryckspoäng någonsin.
Summa: 135 p (3. pris)

Som ni ser tar jag på mig en del men inte allt. Twizzt ville inte riktigt idag. Vid prisutdelningen sade domaren att det var synd för att det syntes att vi kunde mer. Roligt att höra i besvikelsen. Om två veckor är det dags för nästa tävling. Första förstapriset då?

Må väl

1 kommentar:

  1. Tradigt men inga skandalsiffror. Alltid jobbigt att nolla ett moment, det tar ju en del poäng. Men du verkar ju ändå ha lite koll på vad som gick fel så nästa gång blir det grymt! :)

    SvaraRadera